Image

Juhász Johanna

Az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen végeztem pszichológusként, 2013-ban. Az egyetemi évek alatt a felnőttekkel való klinikai és terápiás munka kezdett el leginkább vonzani, így már tanulmányaim során önkéntesként részt vettem az ELTE-n és BME-n a hallatói életvezetési tanácsadásban. A diplomaszerzést követően rövid ideig egy alapítványnál dolgoztam a közösségi pszichiátriai ellátásban, ahol a felnőtt betegekkel való kapcsolat nyomán kezdett el mélyebben érdekelni a gyermekkor élményvilága, a fejlődés folyamatának megismerése. Így rövidesen a gyermekellátásban kerestem a helyem, ahol pár évig iskolapszichológusként, majd 5 éven keresztül pedagógiai szakszolgálat keretei  között kerülhettem kapcsolatba az óvodásoktól a serdülőkig mindenféle korosztállyal, és családjaikkal. Vizsgálatokat és segítő folyamatokat vezetve       a gyerekekkel való közvetlen élményeken keresztül a fejlődésről szóló elméleti ismereteimet, gyakorlati tapasztalatokkal tudtam bővíteni, s ez a tudás a felnőttek megértéséhez is hasznos támpontokat nyújt számomra.

A gyakorlat mellett már a kezdetektől fontos volt számomra a folyamatos képződés: 2020-ban klinikai- és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológusként végeztem a Pécsi Tudományegyetemen, jelenleg pedig a Tündérhegyi Pszichoterapeuta képzésen veszek részt, ahol a felnőttekkel folytatott analitikus szemléletű terápiás módszertan irányába gyarapítom ismereteimet.  A gyerekekkel, családokkal töltött idő mellett, az utóbbi években magánrendelői keretek között felnőtt páciensekkel kezdtem dolgozni, s ennek a folyamatnak a további bontakozásaként a Kréné rendelőben is elsősorban ezt a korosztályt fogadom. Szemléletemet nagyban befolyásolja analitikusan orientált sajátélményű önismeretem, melyet megkezdett módszertani képzéseim (családterápia, integratív gyermekterápia) tovább színesítenek.

A terápiás munka számomra egy olyan folyamat, amely rendkívül gazdag élményvilágot képes megmozgatni. Önmagunk megismerése olykor nehézkes, fárasztó feladatnak tűnhet, máskor azonban izgalmas, inspiráló felfedezésre emlékeztet. Előfordul, hogy kétségekkel, bizonytalansággal terhel, máskor inkább felszabadít, könnyedebbé tesz. Gyengeségünket és gyámoltalanságunkat éppúgy megélhetjük benne, mint erőnket és önállóságunkat. A terápiás kapcsolat biztonsága segíthet e feszültségek terheit megtartani, így elősegítheti a külső és belső események érzelmi átélését és megértését. Mindez lehetőséget ad egy tágasabb élettér megteremtésére, kapcsolataink örömtelibb megélésére és önmagunkhoz való viszonyunk kiegyensúlyozottabbá tételére.

Végzettségeim: 

2020- jelenleg is - Tündérhegyi Pszichoterapeuta Képzés (felnőtt szakirány)

2016 - 2020 - Pécsi Tudományegyetem – klinikai- és mentálhigiéniai szakpszichológus képzés (gyermek- és ifjúsági szakpszichológus)

2016-2017 - Magyar Komplex Pszichoterápiás Egyesület – integratív gyermekterápiás elméleti és módszertani képzés (elméleti rész)

2013-2014 - Magyar Családterápiás Egyesület: rendszerszemlélet elméleti és módszertani képzés (elméleti rész)

2010-2013 - ELTE – okleveles pszichológus (MA)

2007-2010 - ELTE– viselkedéselemző (BA)

Munkahelyeim:

2019-től kezdődően - magánrendelés

2018-2021 - FPSZ III. Kerületi Tagintézménye - pszichológus

2016-2018 - PMPSZ Gödöllői Tagintézmény - pszichológus

2015-2016 - Budapest XXI. Kerületi Mátyás Király Általános Iskola - iskolapszichológus

2013-2014 - Szigony-Útitárs Nonprofit Kft. – terápiás segítő

2011-2014  - BME Diákközpont – kortárs segítő

2009-2013 - ELTE Kortárs Segítő – kortárs segítő